GRAND OPENING jako součást EVENT marketingu

index

Každý manažer fitness centra, studia, hardcore a aerobních prostor , fitness shopu, restaurace, apod. mel znát jednotlivé nástroje marketingu a dle dané situace a potřeby umět využít ten, který se nejvíce hodí. Pomocí event marketingu (jakákoli vyvíjená činnost firmy pro své klienty, kde prezentuje své služby nebo produkty) můžeme motivovat a ovlivňovat zákazníky, upevňovat jejich loajalitu, důvěru a prezentovat produkty i služby.

Rád bych věnoval pozornost tzv. Grand openingu, o kterém se příliš nemluví, přestože je to velice účinná zbraň (pokud se však umí využit). V opačném případě může mít ničivé účinky. Špatným a varovným příkladem jsou i některá fitness. A z jakého důvodu nebyli úspěšní? Protože nepochopili podstatu slavnostního otevřeni.
Při organizaci takovéto akce je zapotřebí mít vše správně načasované, být perfekcionistou na každý detail, jelikož zákazníci jsou velmi všímaví. Správné naplánování takové akce se skládá z několika kroků:

  1. Krok
    -vybrat si datum (ujistit se, že vámi vybrané datum není významné pro nějaké jiné fitness, sportovní akci, událost, soutěž, že jste jediní, kteří budou s daným datem spojováni.
  2. Krok
    -důležitá je výzdoba ( stuhy a balónky)
    -najměte DJ, který bude hrát uvnitř komplexu, či venku
    -dejte ven velkou mašli na Vaše vstupní dveře
    -vyvěste plakáty se zdravými potravinami, lekcemi, produktem, aby odpovídaly tématem
    -slavnostní otevření je velká oslava zavedení vašeho podnikání
  3. Krok
    -sbírejte informace
    -připravte si tabulku (prezenční listinu) a u vchodu si návštěvníky zaznamenávejte, zapište si jejich, telefonní čísla a emailovou adresu (to využijte i dlouho po otevřeni) a kdykoliv budete chtít získat další zákazníky
  4. Krok
    -nabídněte ( tréninky zdarma, vzorky zdarma, ochutnávku, slevový kupón)
    -ukázkové skupinové lekce zdarma, módní přehlídku, vystoupení a rozhovor VIP, styling
    -ptáte-li se na efektivnost, odpověď je jasná – stejné jako ochutnávku potravin v obchodním centru, pár lidí ochutná a většinou si zboží koupí nebo alespoň se dostanete do podvědomí.
  5. Krok
    -propagovat své slavnostní otevřeni
    -inzerovat o otevření v místních novinách, v časopisech věnující se sportu
    -spustit reklamy – v rádiu, televizi, na internetu
    -propagovat skrze vlastní webové stránky, Sklik, na ostatních webových stránkách (placená forma), začlenit sociální média, která v současné době získávají na síle především u mladé generace.

open gym

Informovat média, že jste noví v dané lokalitě. To je skvělý způsob, jak získat zdarma publicitu – před i po vašem slavnostním otevření. To vše naplánujte tak cca 2-3 týdny před otevřením. Mělo by se o vás vědět ještě před otevřením. Důležité jsou fotografie pořízené během události. Budou pravděpodobně uveřejněné v místních novinách spolu s příběhem o vašem začínajícím podnikání. V průběhu akce noste tričko nebo čepici, která inzeruje produkt – fitness, obchod.
Jakmile zajistíte VIP, máte vesměs všechny výdaje vyřešené. Určitě je dobré mít nějaké známé na různých pozicích, ti vám pomůžou i bez úplaty. Nebojte se výdajů, které vás čekají, investice se obvykle v brzké době vrátí.
Celá akce je spíše forma představení. Některé položky nejsou v daný den splacené, nicméně investice se navrátí v průběhu dalších měsíců, kdy se budou přihlašovat nové a noví klienti.

K zamyšlení je také nabídka zvýhodněného členství či možné a případné slevy vztahující se k otevření. Dát si však pozor, aby to nedopadlo jak v některých fitness. V den otevření slibovali nižší cenu pernamentky a nakonec během roku ji bylo možné zakoupit ještě levněji.
Event – událost, prožitek, zážitek
Event marketing – organizování akcí posilujících vztah mezi zákazníkem a firmou
– prostředek přiblížení výrobku nebo služby zákazníkovi
Grand opening – slavnostní otevření , oznámení zahájení nové činnosti, nového provozu

MOJE VIDEA

Podívejte se na živou ukázku z realizace mých aktivit.

Zhlédnout